E.ON och Atria nya partners till svensk fotboll

Svenska Fotbollförbundet har tecknat samarbetsavtal med flera nya partners i år bl a Spendrups, Volvo och Adecco. Det är med stor glädje Svenska Fotbollförbundet (SvFF) idag offentliggör ytterligare två nya samarbetsavtal som blivit klara i dagarna.:
med Elbolaget E.ON och med dagligvaruföretaget AtriaScandinavia.

-Vi är mycket stolta över att E.ON och Atria Scandinavia väljer att använda svensk fotboll i sin marknadsföring och att vi tillsammans med dessa företag kommer att inleda samarbeten som ska bidra till att utveckla svensk fotboll och dessa företags produkter och tjänster. Det är också ett bevis på att svensk fotboll har en stark position och att 2010 blir ett bra år för svensk fotboll även om vi inte deltar i VM. Långsiktiga och starka samarbetspartners är en viktig förutsättning för att utveckla vår verksamhet som har stor betydelse för våra föreningar, säger Jan Larsson SvFF:s marknadschef.

E.ON Nordic ingår i den tyska E.ON koncernen som är ett av världens största privata energiföretag, med etableringar i Europa, USA och Ryssland. Samarbetet med SvFF har fokus på miljö och energi och där E.ON blir officiell partner till Svenska Fotbollförbundet och till ungdomslandslagen samt vår breddfotboll. Avtalet är på tre år.

-Idrott är en viktig del av samhället och vi är mycket nöjda med att vi inleder ett unikt och långsiktigt samarbete med Svenska Fotbollförbundet och kring ungdomsfotbollen, säger Christina Lundgren, projektledare på E.ON.

Genom E.ON och Fotbollförbundet avtal ska vi nu tillsammans på ett enklare och tydligare sätt stötta föreningarna och klubbarna i deras energi- och miljöfrågor. Vi kan göra det möjligt för föreningar och klubbar att vara aktiva och bli mer energieffektiva så att de på sikt kan spara både energi, miljö och pengar.

Atria Scandinavia har skrivit ett tvåårigt avtal med Svenska Fotbollförbundet som Officiell Partner till Damlandslaget och till ungdomslandslagen

– Vi är stolta över att sponsra svensk breddfotboll. Fotbollen engagerar en (1) miljon svenskar om dagen, i olika samhällsgrupper och över hela landet. Vi vill gärna stötta initiativet att ung fotboll och damfotboll ska få ökat utrymme, säger Pontus Egnér marknadsdirektör på Atria Scandinavia

Atria Scandinavias varumärke Pastejköket sponsrar Damlandslaget:

- Det känns naturligt att bidra till vårt damlandslag i fotboll, säger Jennie Andersson, marknadschef på Atria Retail. Våra produkter är bland det bästa man kan äta som aktiv kvinna i fertil ålder, när en leverpastejsmörgås ger hela dagsbehovet av järn.

Hälften av svenskarna är intresserade av fotboll och genom samarbetet med SvFF hoppas Atria kunna sprida inspiration och kunskap om sina produkter samtidigt som man stödjer svensk fritidskultur.

Sibylla sponsrar Ungdomslandslagen

-Det finns även en stark historisk koppling mellan Sibylla och svensk idrott då Sibylla varit närmast ett obligatoriskt inslag på idrottsarenorna under väldigt många år. Så det är roligt att få fortsätta vara en del av den svenska idrottskulturen och inte minst genom ungdomssatsningarna, berättar Björn Malmström, VD för Atria Concept